maanantai 31. tammikuuta 2011

There's hurting thing inside

Kevari oli jotain aivan huippuu! Ja olipa tänää harvinaisen pitkä maanantai. Ja koska lyön laimi mielelläni kaikki velvollisuuteni kouluun littyen kirjoitan tähän väliin postauksen. 
  Taikkari-viikko on ohi. Kevarikin. Vietin siis viikonloppuni täällä Savonlinnassa. Olen alkanut tuntea tätä paikkaa yhä enemmän kodikseni; siitä huolimatta että koko ajan on ikävä kotopuoltakin tuolla Varkaudessakin. Tunne on monella tapaa helpottava ja tunne siitä, että itsetuntoni on ottanut harppauksen eteenpäin viime kesästä on upea. Vaikka pää pilvissä on ihan turha kulkea senkään varjolla, että on saanut ystäviä ja hyväksyntää täällä ihan omana itsenäni. Silti; kyllä minä täällä viihdyn. Vaikeen syksyn jälkeen kaikki on siis nyt vähän helpompaa. (asiasta voi olla montaa mieltä jälleen)  Aikapommi seinälle. Äiti tykkää, mutta empä kysy häneltä.



  Kello on nyt puoli kahdeksan. Äsken olin suihkussa. Katoin itteeni peilistä. Pitkään seurasin leuasta tippuvaa vanaa kunnes se saavutti pyyhkeen yläreunan ja kuihtui siihen. Ennen sitä olin istunut suihkutilan lattialla. Mua itketti hirveesti. Tuntu että oon itkeny niin paljon, että ei enää vaa pysty. Aikoja sitten tosin. Elämä on ollut nyt ihan hyvin lukuunottamatta muutamaa harmittavaa seikkaa Varkaudesta. Siitä tulee mieleeni, että Savonlinna on myös auttanut päästä pakoon kaikkea paskaa. Tuntuu että tosiaan pääsisin aina hetkittäin irti menneestä, vaikka kaikkea mitä olen tehnyt; ei koskaan saa poispyyhittyä kenenkään elämästä ja etenkään minun mielestäni. -Istuin siis suihkun lattialla. Ja pitkään mietin miksi. Vihaan sitä kun käyn väsyneenä suihkussa: ajattelen ja mietin liikaa. Se ei ole hyvä, kun sitä sattuu usein. Ihan hiljaa sitten nousin, kun tunsin varpaiden menettävän lämpöä. Jalat oli puutuneet ja istahdin takaisin. Jalkoja myöten virtasi ensiksi vanoja, mutta nyt ne olivat enää pisaroita, joita ei saanut liikkelle. Kyllä: yritin kyllä sitä ja tömistin jalkojani, jotta pisarat liittyisivät yhteen ja lähtisivät liikkeelle. Niin ei käynyt ja nousin, kuivasin lattian ja menin huoneeseeni.


 Oheinen kuva on tosiaan kevarista: Savonlinnan Taidelukion Kevyenmusiikin konsertista. Huokaus. Huippu oli ja bileet jatku.
Kiitti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Missä mielesi kävi